Wsparcie
Instrukcje obsługi, najczęściej zadawane pytania, formularz kontaktowy, napisali o nas
Najczęściej zadawane pytania
Zebraliśmy najlepszą wiedzę naszych ekspertów, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania.
Na co zwrócić uwagę podczas wyboru kamery?
- czy Firma, której produkty planujesz kupić jest (jak Dahua) producentem posiadającym własne biura projektowe i fabryki, oraz oddział i serwis w Polsce
- na rozdzielczość: im wyższa tym lepsza, jakość obrazu, tym więcej szczegółów będzie widocznych
- na wbudowane czujniki detekcji ruchu, osób, PIR: dzięki nim ustawisz powiadomienia, które otrzymasz, gdy ktoś znajdzie się w obszarze obserwowanym przez kamerę
- kodowanie zapisu H.265:, dzięki niemu zapiszesz na nośniku dwa razy więcej nagrań niż z kamery bez H.265
- wbudowany mikrofon i głośnik, dzięki nim możesz porozmawiać z dzieckiem, uspokoić pupila, lub wystraszyć złodzieja
- polskojęzyczną aplikację, dzięki niej będziesz miał większy komfort z użytkowania urządzeń
- serwis producenta w Polsce, dający większe bezpieczeństwo i sprawną obsługę reklamacji
- wsparcie posprzedażowe producenta dla użytkowników (serwis, strona www, infolinia)
Z jakich funkcji mogę korzystać używając kamer Dahua?
W zależności od modelu:
- podgląd on-line
- powiadomienia na smartfon o zdarzeniach przed kamerą (dla kamer z kartą MicroSD lub opcją chmura w postaci nagrania, dla kamer bez karty MicroSD lub opcji chmura w postaci grafiki)
- zapis nagrań z detekcji na karcie MicroSD lub w „chmurze” (opcja płatna)
- możliwość zrobienie zdjęcia lub nagrania przez użytkownika aplikacji (zapis w pamięci smartfonu)
- możliwość kreowania i zarządzania strefami
- korzystanie z detekcji ruchu, osób
- korzystanie z komunikacji audio pomiędzy kamerą a smartfonem (dla modeli wyposażonych w głośnik i mikrofon), np. wsparcie osób starszych, opieka nad dziećmi i pupilami
Czy aplikacja Lechange i korzystanie z niej są płatne?
Nie, Lechange jest darmową polskojęzyczną aplikacją, nie pobieramy opłat za korzystanie z aplikacji oraz za jej aktualizację.
Czy mogę zainstalować aplikację Lechange na innym niż smartfon urządzeniu?
Tak, dostępna jest wersja aplikacji dla Windows (pod poprzednią nazwą: Easy4ip) dla urządzeń stacjonarnych.
Ile kamer mogę podłączyć do jednego konta Lechange?
Do jednego konta w aplikacji można podłączyć do 256 urządzeń.
Czy mogę równocześnie oglądać obraz z więcej niż jednej kamery? Jeśli tak to obrazy z ilu kamer mogę równolegle oglądać na ekranie aplikacji (smartfonu) Lechange?
Na ekranie smartfonu z aplikacją Lechange można równolegle można oglądać obraz z maksymalnie 4 kamer (1/2/3/4).
Czy mogę zarządzać kamerą poprzez inną niż Lechange aplikację?
Nie, Lechange jest dedykowaną aplikacją do zarządzania kamerami z linii Dahua Consumer, Dahua zapewnia sprawne działanie produktów przy korzystania z tej aplikacji.
Skąd mogę pobrać aplikację Lechange?
Darmową polskojęzyczną aplikację Lechange możesz pobrać z: www.dahuaconsumer.pl, lub z Google Play (App Store dla iOS).
Na jakich urządzeniach mogę zainstalować aplikację Lechange?
Aplikację Lechange możesz zainstalować na pracujących w oparciu o Android lub iOS smartfonach oraz tabletach i komputerach z systemem Windows.
Czy kamery Dahua dobrze działają w nocy?
Dzięki wbudowanym diodom IR i zaawansowanemu algorytmowi podczerwieni kamery zapewniają wyraźny obraz nawet w całkowitej ciemności, w zależności od modelu kamery posiadają podświetlenie nocne o zasięgu 10 lub 30 metrów
Jakie korzyści daje korzystanie z usługi chmura?
- Nagrania w chmurze pozostaną zachowane nawet przy całkowitym zniszczeniu kamery (w okresie abonamentu)
- Otrzymujesz nielimitowaną przestrzeń na nagrania (w okresie abonamentu)
Przez jaki okres chmura będzie przechowywała moje nagrania?
Oferujemy trzy pakiety, w których nagrania przechowywane są przez 3/7/30 dni
Ile urządzeń (kamer) mogę podłączyć do chmury?
Do jednego pakietu można podłączyć jedną kamerę.
Włożyłem kartę Micro SD, ale nadal nie ma zapisów wideo?
- Sprawdź, czy karta Micro SD została prawidłowo włożona do gniazda
- Przeciągnij w dół palcem stronę główną aplikacji Lechange, aby odświeżyć listę urządzeń
- Sprawdź status zapisu klikając kolejno:
> Status zapisu > Urządzenie archiwizujące
Jeśli karta pamięci ma status „Wyłączony”, kliknij “Włączony”
- Możesz również skorzystać z opcji „Sformatuj urządzenie archiwizacji”
- Pamiętaj, że urządzenia Dahua obsługują karty MicroSD w formacie FAT32
Co jest potrzebne do uruchomienia kamery?
- zasilanie 230V (zasilacz jest w zestawie z kamerą)
- dostęp do sieci wi-fi z routera pracującego w technologii 2,4GHz
- aplikacja Lechange (polskojęzyczna, darmowa aplikacja do ściągnięcia np. z Google Play)
Jak podłączyć kamerę do konta Lechange?
- Uruchom aplikację Lechange na smartfonie (rekomendujemy pierwsze uruchomienie nowej kamery poprzez aplikację zainstalowaną na smartfonie)
- Podłącz kamerę do zasilania, poczekaj kilka minut
- Sprawdź czy kontrolka urządzenia (dioda) świeci się na zielono
- Jeśli tak to przystąp do konfiguracji kamery do konta Lechange
Co oznaczają kolory i sposób ich świecenia kontrolki (diody) na kamerze?
Dioda | Status urządzenia |
Świeci się na czerwono | Uruchamianie urządzenia |
Powoli miga na zielono | Uruchamianie zakończone, czeka na połączenie z Wi-Fi, wejście w stan inteligentnej konfiguracji |
Szybko miga na zielono | W trakcie inteligentnej konfiguracji Wi-Fi, łączenie z WPS |
Świeci się na zielono | Wi-Fi podłączone, normalna praca |
Miga na zmianę na zielono
i czerwono |
Aktualizacja urządzenia |
Powoli miga na czerwono | Utrata połączenia z siecią |
Szybko miga na czerwono | Urządzenie nie uruchomiło się, karta SD nie pracuje |
Czy uruchamiając kamerę mogę skorzystać z funkcji WPS w celu podłączenia jej do mojej sieci bezprzewodowej?
Tak o ile dany model kamery Dahua obsługuje funkcję WPS (informacja podana jest w kartach katalogowych umieszczonych na stronie www.dahuaconsumer.pl).
Podczas dodawania kamery pojawił się komunikat: „Urządzenie jest powiązane z kontem *** @ **”, co to znaczy?.
Na platformie Lechange, aby chronić prywatność klientów, jedno urządzenie może być dodane tylko do jednego konta. Jeśli urządzenie zostało dodane do innego konta, nie możesz go dodać do swojego.
- Jeśli chcesz je dodać do swojego konta, musisz najpierw usunąć je z poprzedniego konta
- W tym celu skontaktuj się z nami
Gdzie mogę zmienić hasło urządzenia?
Uruchom aplikację i podgląd z kamery, kliknij kolejno: ikonę > nazwę kamery > „Hasło urządzenia”, następnie wprowadź stare hasło i 2x nowe, oraz zatwierdź symbolem dyskietki (prawy górny róg ekranu aplikacji)
Gdzie mogę zmieniać ustawienia (parametry) urządzenia (kamery) i aplikacji?
- Część parametrów jest zapisana fabrycznie i nie ma możliwości ich zmiany
- Parametry kamery i aplikacji możesz zmieniać w dwóch miejscach:
- Po uruchomieniu aplikacji i podglądu z kamery klikając ikonę
(prawy górny róg aplikacji) przechodzisz do ustawień kamery
- Po uruchomieniu aplikacji klikając kolejno
(lewy dolny róg aplikacji) > Ustawienia przechodzisz do swojego konta i ustawień w aplikacji Lechange
Jak udostępnić swoje urządzenie rodzinie lub znajomym?
- Uruchom swoje konto Lechange.
- Kliknij kamerę, którą chcesz udostępnić, a następnie przejdź do strony podglądu
- Kliknij ikonę udostępniania (
) w prawym górnym rogu aplikacji
- Wybierz „Współdzielenie urządzeniem”
- Kliknij Dodaj użytkownika, który na być udostępniony, wprowadź jego konto Lechange, a następnie kliknij ikonę zapisu w prawym górnym rogu. Możesz także kliknąć Anuluj, aby przerwać udostępnianie.
- Konto, dla którego udostępniłeś kamerę, otrzyma dostęp do Twojej kamery. Jego użytkownik może wyświetlać podgląd i odtwarzać, ale nie może modyfikować ustawień urządzenia
- Kamera może być udostępniona czterem osobom (dla czterech kont Lechange)
Jak mogę korzystać z funkcji powiadomienia?
Poprzez aktywowanie (włączenie) funkcji detekcji. Aby to zrobić kliknij kolejno > „Alarm”, następnie włącz detekcję. Pamiętaj, że opcja „Wyświetl” w ustawieniach aplikacji („Ja” > Ustawienia > „Wyświetl”) musi być aktywna (włączona)
Jakiego rodzaju zapis mogę uzyskać korzystając z Lechange?
Kamera z włączoną funkcją detekcji w momencie zdarzenia (ruchu) wykona nagranie, które zostanie zapisane na karcie MicroSD lub w „chmurze”. Zapis nagrań odbywa się w oparciu o detekcję (Detekcja Ruchu/Detekcja Osób w zależności od modelu)
Czy mogę dowolnie zmienić nazwy urządzeń (kamer) lub kanałów?
Tak, klikając wchodzisz do „Info urządzenia” gdzie możesz zrealizować następujące zmiany:
• Zmienić nazwę kamery: kliknij bieżącą nazwę kamery (pierwsza linijka od góry), następnie „nazwa urządzenia”, wprowadź nową nazwę i zapisz klikając symbol dyskietki (prawy górny róg ekranu”
• Zmienić nazwę kanału: kliknij bieżącą nazwę kamery (pierwsza linijka od góry), „potem nazwa kanału”, następnie kliknij nazwę, która jest wpisana, wprowadź swoją nazwę i zapisz klikając symbol dyskietki (prawy górny róg ekranu)
Jak wykupić opcję chmura?
Uruchom aplikację Lechange, wybierz kamerę
- Kliknij kolejno:
> Status zapisu > Archiwizacja w chmurze > nazwę kamery
Następnie wybierz pakiet (czas przechowywania nagrań: 3/7/30 dni), oraz okres, na jaki chcesz wykupić wybrany pakiet (miesiąc/rok), potwierdź przyciskiem „Kup” i postępuj zgodnie z podpowiedziami aplikacji
- Kliknij kolejno
> „Kliknij, aby wykupić pamięć w chmurze”
Postępuj jak wyżej w pkt. 3
Jak mogę przeglądać nagrania na karcie MicroSD?
Uruchom aplikację, włącz podgląd kamery, kliknij
Jak usunąć mój urządzenie (kamerę) z konta?
Uruchom aplikację, wybierz kamerę, kliknij > Usuń urządzenie
Jak włączyć / wyłączyć wykrywanie ruchu (detekcję)?
- Zaloguj się do konta Lechange.
- Wybierz kamerę, dla którego chcesz włączyć/wyłączyć wykrywanie ruchu (detekcję)
- Kliknij kolejno:
> Alarm > Detekcja/Detekcja Ruchu (w zależności od modelu)
- Włącz / wyłącz Detekcję/Detekcję Ruchu
- Domyślna strefa aktywności to cały ekran, możesz ustawić swoją strefę w opcji Strefy Aktywności
Jak zaktualizować oprogramowanie urządzenia?
Zaloguj się na swoje konto w aplikacji mobilnej, przejdź do strony podglądu, kliknij kolejno: > Upgrade chmury, aby sprawdzić, czy jest dostępna nowa wersja oprogramowania, jeśli tak, możesz dokonać aktualizacji.
Jak obrócić obraz po zakończeniu montażu na suficie?
Zaloguj się na swoje konto w aplikacji mobilnej, przejdź do strony podglądu, a następnie kliknij kolejno > obrót obrazu
Zmieniłem Wi-Fi, chcę umieścić kamerę w nowym miejscu, jak ją podłączyć do nowej sieci Wi-Fi?
- Sprawdź, czy twoja kamera ma port Ethernet
- Jeśli tak, włącz kamerę i podłącz ją do routera za pomocą kabla Ethernet, poczekaj, aż dioda LED zmieni kolor na zielony, aby upewnić się, że ma dostęp do Internetu.
- Zaloguj się na konto Lechange, znajdź swoją kamerę i przejdź do strony ustawień klikając kolejno:
> “Konfig. Wi-Fi”
- Jeśli kamera nie ma portu Ethernet lub nie masz pod ręką kabla, zalecamy zresetowanie aparatu do ustawień fabrycznych, a następnie skonfiguruj aparat za pomocą nowej sieci Wi-Fi
Co powinienem zrobić po zmianie hasła do mojej sieci Wi-Fi?
Jeśli zmienisz hasło swojej sieci Wi-Fi, użyj aplikacji Lechange, aby ponownie skonfigurować hasło dla Wi-Fi
- Połącz telefon z siecią Wi-Fi
- Wybierz kamery, które są wyświetlane, jako “Offline”
- Przejdź do strony podglądu kamery i kolejno kliknij
> „Konfig. Sieci EIFI”
- Przeprowadź konfigurację zgodnie z podpowiedziami aplikacji, po jej pomyślnym zakończeniu urządzenie powróci do trybu online
Mam problemy z uzyskaniem połączenia lub jakością obrazu, z czego to wynika?
Pamiętaj, że jakość obrazu (podgląd, nagrania) zależy również, od jakości internetu. W przypadku montażu kamer w większej odległości o routera sprawdź czy jakość sygnału z routera jest dobra w miejscu instalacji kamery. Na jakość sygnału możesz wpłynąć poprzez usuniecie przeszkód pomiędzy urządzeniami, zmianę ustawień anten, (jeśli router i kamera je posiadają, ewentualnie możesz zastosować wzmacniacz sygnału.
Instrukcje obsługi
Karty katalogowe
-
K46 – karta katalogowa
-
K26 – karta katalogowa
-
HFW1435SP-W – karta katalogowa
-
HFW1235SP-W – karta katalogowa
-
HDBW1435EP-W – karta katalogowa
-
DBW1235EP-W – karta katalogowa
-
G26 – karta katalogowa
-
D26 – karta katalogowa
-
DB11 – karta katalogowa
-
DB10 – karta katalogowa
-
C46 – karta katalogowa
-
C26 – karta katalogowa
-
C22 – karta katalogowa
-
C26E – karta katalogowa
-
C12 – karta katalogowa
-
A46 – karta katalogowa
-
A26 – karta katalogowa
-
A22 – karta katalogowa
-
A12 – karta katalogowa
-
Seria K – instrukcja obsługi
-
Seria C (modele C15, C35, C26, C46) – instrukcja obsługi
-
C26E – instrukcja obsługi
-
Seria C (modele C12, C22) – instrukcja obsługi
-
Seria A (modele A12, A22)– instrukcja obsługi
-
Seria HFW – instrukcja obsługi
-
Seria HDBW – instrukcja obsługi
-
G26 – instrukcja obsługi
-
DB11 – instrukcja obsługi
-
DB10 – instrukcja obsługi
-
D26 – instrukcja obsługi
-
Seria A (modele A15, A35, A26, A46) – instrukcja obsługi